Smart Hands services

Met Optinet Smart Hands kunnen onze klanten hun bedrijfsactiviteiten beheren/uitbesteden en de uptime maximaliseren binnen een datacenter door gebruik te maken van Optinet. Optinet Smart Hands biedt een breed scala aan ondersteuning, of je nu technische assistentie nodig hebt in een datacenter of vanaf een externe locatie. Optinet-technici zijn getraind om de ogen en handen te zijn voor het beheer van jouw infrastructuur.

Bespaar tijd met Optinet Smart Hands

Beheer van een bedrijfsinfrastructuur kan vaak een tijd- en arbeidsintensieve onderneming zijn, die druk legt op de al beperkte IT-middelen of capaciteit. Bij Optinet kunnen onze Smart Hands-services deze uitdaging verhelpen. Door ervaren technici te bieden, kan jouw eigen IT-personeel zich concentreren op meer missiekritieke taken. Optinet is er wanneer jij dat niet kunt en biedt assistentie bij een volledige reeks services, waaronder beheer op afstand, installatie en probleemoplossing.

voordelen glasvezel

Voordelen van Optinet Smart Hands-diensten

  • Bieden van technische assistentie op locatie
  • Leveren van apparatuur voor installaties
  • Verwijderen en installeren van interfacekaarten
  • Testen carriercircuits
  • Opnemen van apparatuur inventaris (digitale foto’s en serienummers opnemen)
  • Uitvoeren vaneen stroomcyclus op een router, server of switch; soft-booten van een server
  • Verplaatsen van apparatuur binnen uw ruimte en kasten
  • Installeren van rekken, pre-wire patchpanelen en -apparatuur
  • Monteren-, installeren- en onderhouden van bekabeling
  • Controleren van de kabelintegriteit op geïnstalleerde media
  • Zorgen voor visuele verificaties
  • Installeren, vervangen of verwijderen van apparatuur. Zoals een router, schakelkaart, schijfstation, geheugen etc.
  • Assist in vergaderruimte en installatie van AV-apparatuur
  • Toevoegen, verwijderen of verifiëren van een afbakening
  • Assisteren bij het uitpakken van apparatuur uit dozen en vervangen van apparatuur
  • Verlengen patchkabels van het patchpaneel naar apparatuur

Veelgestelde vragen over Smart hands

  1. Wat is Smart Hands? Optinet Smart Hands-service biedt klanten on-site technische expertise voor hulp bij beheer op afstand, installatie en probleemoplossing van  apparatuur in het datacenter. Optinet on-site technisch personeel kan jou helpen door bepaalde kritieke taken namens jou uit te voeren.
  2. Wat is de service level doelstelling voor smart hands? De service level doelstelling (SLD) voor datacenters die 24 uur per dag bemand zijn is 24 klokuren. Voor datacenters die niet 24/7 bemand zijn, is de SLD 24 kantooruren. Houd er rekening mee dat complexere Smart Hands-aanvragen langer kunnen duren dan de SLD.
  3. Hoe worden spoed-aanvragen goedgekeurd? Optinet zal een Spoedaanvraag beoordelen en een alternatieve tijd goedkeuren of voorstellen, afhankelijk van de beschikbaarheid van bronnen. Wanneer een Spoedaanvraag wordt goedgekeurd, krijg je een goedkeuringsdatum, waarvoor je moet instemmen met de gevraagde Spoed-datum. Een spoedtarief wordt toegevoegd aan de standaard Smart Hands-tarieven.

Wifinetwerk onderhoud

Na de installatie van het draadloze netwerk is het mogelijk een Service & Beheercontract af te sluiten. Binnen dit contract voeren wij jaarlijks preventief onderhoud uit waardoor problemen met het wifinetwerk kunnen worden voorkomen en beheren wij het wifinetwerk op storingen. Mochten er toch storingen ontstaan kun je altijd een beroep doen op onze technische helpdesk. Onze gecertificeerde specialisten staan dan voor jou klaar. Ook voor een bestaand wifinetwerk is het mogelijk een Service- en beheercontract af te sluiten. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Onderdelen van Smart Hands

Uitrusting voor apparatuur

Rack & Stack diensten

Probleemoplossen

Beheer en afstand

Bekabelingsdiensten

Logistieke ondersteuning

IT Asset Management

Vragen?

Neem contact op met Dennis