Wifi Service- en beheerovereenkomst

Met een onderhoudscontract van Optinet bent u verzekerd van goede en snelle ondersteuning bij storingen of vragen over uw gehele draadloze netwerk. Van helpdeskondersteuning tot defecte hardware vervanging op dezelfde dag.

Onderhoud wifi- en datanetwerken

Kwaliteit, deskundigheid en service zijn belangrijke elementen in de dienstverlening van Optinet. Onze medewerkers hebben alle kennis en ervaring om opdrachtgevers optimaal te adviseren. Uiteraard stoppen onze diensten niet bij de implementatie van een wifi-oplossing of het installeren van een glasvezelnetwerk. Met behulp van moderne technieken monitoren wij voortdurend de werking van actieve netwerkcomponenten en waarborgen daarmee de bedrijfszekerheid. En bij vragen staat onze servicedesk klaar voor directe assistentie. Klanttevredenheid staat immers hoog bij ons in het vaandel.

Optinet Helpdesk voor technische ondersteuning

Voor het melden van storingen en mutaties kunt u terecht bij onze servicedesk via het telefoonnummer: 030-692 49 30 of per mail: servicedesk@optinet.nl.

Alle meldingen worden bij ons centraal geregistreerd en krijgen een uniek ticketnummer. Optinet zal elk incident of serviceverzoek beheren vanaf de eerste opname tot de afsluiting. Indien nodig zal de Engineer de ondersteuning escaleren naar het engineeringteam of een derde partij om een oplossing te vinden.

Beheer- en service contracten voor uw netwerk

Om de continuïteit van uw wifi-, glasvezel-, of netwerkverbinding te waarborgen kunt u bij Optinet servicepakketten/contracten afsluiten. Deze pakketten zijn een handige manier om technische ondersteuning voor het gehele jaar af te nemen tegen een voordeliger tarief, zodat u er geen omkijken naar heeft. U kunt, wanneer  nodig arbeidsdagen kopen of vooraf een willekeurig aantal arbeidsdagen aanschaffen als onderdeel van uw pakket. Indien nodig kan deze worden ingewisseld. Met een servicepakket garanderen wij, dat als er onverhoopt een storing optreedt, de storing snel zullen analyseren en, indien noodzakelijk, een engineer naar de locatie sturen.

Service en beheer

  • Onder het beheer wordt verstaan de op wens van de opdrachtgever of gebruiker uit te voeren wijzigingen, aanpassingen of uitbreidingen van de ICT-infrastructuur lopende het contract.
  • Binnen dit contract is conform afspraak, per periode een afgesproken aantal uren aan beheer/mutatiewerk opgenomen.
  • De te maken extra kosten voor werkzaamheden buiten de overeenkomst worden door Optinet separaat aan de opdrachtgever doorberekend, conform vooraf afgesproken tarieven.

 

Preventief onderhoud

Het preventief onderhoud omvat het jaarlijks uitvoeren van de volgende activiteiten:

  • Controle van de gebruikte patch- en aansluitsnoeren. Snoeren die niet meer aan de kwaliteitseisen voldoen worden naar wens hersteld of vervangen op basis van een nacalculatie
  • Het visueel controleren van de werkplekaansluitpunten (op aanwezige codering, defect schakelmateriaal, defecte Cat6A jack etc.)
  • Het steekproefsgewijs (10%) uitvoeren van controlemetingen aan vrije ongebruikte verbindingen zowel glas- als koperverbindingen in het aanwezige netwerk
  • Het herstellen van kleine gebreken en defecten als gevolg van slijtage

Wilt u meer informatie ontvangen over onze Service en Onderhoudscontracten? Neem dan contact met ons op door een mail te sturen naar: info@optinet.nl of bel direct naar: + 31 (0)30 692 4930.

Vragen?

Neem contact op met Simone