Optinet Smart Hands
Beheer van uw bedrijfsinfrastructuur kan vaak een tijd- en arbeidsintensieve onderneming zijn, die druk legt op reeds beperkte IT-middelen. Bij Optinet kunnen onze Smart Hands Services dit probleem verhelpen door ervaren technici te bieden. Hierdoor kunt uw IT-personeel zich concentreren op meer missiekritieke taken. Nu kunt u uw investering in datacenters maximaliseren door onze Smart Hands technische experts te laten fungeren als uw ogen, oren en handen ter plaatse, waar u ook bent. Optinet is er wanneer u dat niet kunt en biedt assistentie bij een volledige reeks services, waaronder beheer op afstand, installatie en probleemoplossing.
Vergroot het bereik van uw off-site IT-personeel
Met Optinet Smart Hands kunnen klanten hun bedrijfsactiviteiten beheren/uitbesteden en de uptime maximaliseren binnen een datacenter. Optinet Smart Hands biedt een breed scala aan ondersteuning. Of u nu technische assistentie nodig hebt in een datacenter of vanaf een externe locatie wij bieden hulp. Optinet is uitgerust om een volledige reeks diensten aan te bieden die er zijn wanneer u dat niet kunt. Optinet-technici zijn getraind om de ogen en handen te zijn voor het beheer van uw infrastructuur.
Optinet Smart Hands-taken
Onze Smart Hands taken bestaan uit:
- Bieden van technische assistentie op locatie
- Leveren van apparatuur installaties
- Verwijderen en installeren van interfacekaarten
- Testen van carriercircuits
[bg_collapse view=”link” color=”#28AEDE” icon=”arrow” expand_text=”Lees meer” collapse_text=”Lees minder” ]
- Opnemen van inventarisapparatuur, digitale foto’s en serienummers
- Uitvoeren van een stroomcyclus op een router, server of switch; soft-boot een server
- Verplaatsen van apparatuur binnen uw ruimte en kasten
- Installeren van rekken, pre-wire patchpanelen en apparatuur
- Monteren, installeren en onderhoud van bekabeling
- Controleren van de kabelintegriteit op geïnstalleerde media
- Zorgen voor visuele verificaties
- Installeren, vervangen of verwijderen van apparatuur
- Assist bieden in vergaderruimte en installatie van AV-apparatuur
- Toevoegen, verwijderen of verifiëren van een afbakening
- Assisteren bij het uitpakken van apparatuur uit dozen en vervangen van apparatuur
- Verlengen van patchkabels van het patchpaneel naar apparatuur
[/bg_collapse]
Onderdelen van Smart Hands
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” expand_text=”Uitrusting diensten voor apparatuur” collapse_text=”Uitrusting diensten voor apparatuur” ]
- PDU’s
- Interfacekaarten
- Ladderrekken, vooraf bedraden van patchpanelen en apparatuur
[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” expand_text=”Rack & Stack diensten” collapse_text=”Uitrusting diensten voor apparatuur” ]
- Full-service installaties
[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” expand_text=”Probleemoplossen” collapse_text=”Probleemoplossen” class=”onderdelen-smart-hands” ]
- Bieden technische assistentie ter plaatse
- Test draagcircuits
[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” expand_text=”Beheer op afstand” collapse_text=”Beheer op afstand” ]
- Power cycling van apparatuur
- Zorg voor visuele inspectie van apparatuur
- Vervang of verwijder apparatuur
- Een afbakening toevoegen, verwijderen of verifiëren
[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” expand_text=”Bekabelingsdiensten” collapse_text=”Bekabelingsdiensten” ]
- Bekabeling monteren, installeren en onderhouden
- Gestructureerde bekabeling
- Controleer de integriteit van de kabel
- Verleng patchkabels van het patchpaneel naar apparatuur
[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” expand_text=”Logistieke ondersteuning” collapse_text=”Logistieke ondersteuning” ]
- Behandel apparatuur ontvangst, opslag en kooilevering
- Assisteren bij het uitpakken van apparatuur uit dozen en apparatuur die is vervangen en klaarzetten voor retour
- Verplaats apparatuur binnen uw ruimte en kasten
[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” expand_text=”Vermogensbeheer” collapse_text=”Vermogensbeheer” ]
- Inventaris van netwerkinstallaties
- Nemen van digitale foto’s en noteren van serienummers
[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” icon=”arrow” expand_text=”Wat is Smart Hands?” collapse_text=”Wat is Smart Hands?” ]Optinet Smart Hands Services biedt klanten on-site technische expertise voor hulp bij beheer op afstand, installatie en probleemoplossing van uw apparatuur in uw datacenter. Optinet on-site technisch personeel kan u helpen door bepaalde kritieke taken namens u uit te voeren.[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” icon=”arrow” expand_text=”Wat is de service level doelstelling voor Smart Hands?” collapse_text=”Wat is de service level doelstelling voor Smart Hands?” ]De service level doelstelling (SLD) voor datacenters die 24 uur per dag bemand zijn is 24 klokuren. Voor datacenters die niet 24/7 bemand zijn, is de SLD 24 kantooruren. Houd er rekening mee dat complexere Smart Hands-aanvragen langer kunnen duren dan de SLD.[/bg_collapse]
[bg_collapse view=”link” color=”#fff” icon=”arrow” expand_text=”Hoe worden spoed-aanvragen goedgekeurd?” collapse_text=”Hoe worden spoed-aanvragen goedgekeurd?” ]Optinet zal uw Spoed-aanvraag beoordelen en een alternatieve tijd goedkeuren of voorstellen, afhankelijk van de beschikbaarheid van bronnen. Wanneer een Spoed-aanvraag wordt goedgekeurd, krijgt u een goedkeuringsdatum, waarvoor u moet instemmen met de gevraagde Spoed-datum. Een spoedtarief wordt toegevoegd aan de standaard Smart Hands-tarieven.[/bg_collapse]